Jong WCL

nieuw logo en huisstijl


Hoe laat je je zelf zo goed mogelijk zien? Jong WCL bestaat inmiddels ruim een jaar en bouwt met activiteiten en social media aan meer bekendheid. Een eigen fris logo stond hoog op het wensenlijstje. Dankzij een prijsvraag is die wens in vervulling gegaan.

 


Het Twentse ontwerpbureau Studio Nieuwe Weide plaatste begin dit jaar een prijsvraag op facebook: welke vrijwilligersvereniging verdient een nieuw logo? Jong WCL reageerde en won.

 


Logo voor WCL en Jong WCL

Met de gewonnen prijs mocht ook WCL meedoen, wat twee nieuwe logo’s en een nieuwe huisstijl opleverde. De logo’s lijken op elkaar, maar hebben beide een eigen identiteit en verwijzen naar de geveltoptekens op boerderijen.
De huisstijl en logo’s zijn tot stand gekomen door een brainstorm met enkele leden van Jong WCL. Er zijn vijf iconen in verwerkt die verwijzen naar de pijlers van WCL: Recreatie en toerisme Land- en tuinbouw, Natuur en landschap Leefbaarheid en Cultuurhistorie. In het logo van Jong WCL is een verwijzing naar jongeren opgenomen en de pijlers ‘leven, beleven en oogsten’. De kleuren doen denken aan het rood van de stenen van boerderijen en natuurlijke kleuren als groen van het landschap. Verder zijn er patronen opgenomen die doen denken aan tegels en textiel, verwijzend naar de rijke cultuurhistorie in Winterswijk. Alles samen zorgt voor een mooie frisse nieuwe huisstijl.
Jong WCL heeft de huisstijl al gebruikt bij de uitnodiging van haar laatste activiteit in september ‘Oogsten en Proosten’, waarbij deelnemers kennis maakten met alles wat uit het landschap wordt geoogst. Of het nu gaat om bier, energie of kaas: dat smaakte naar meer, volgens de organisatie, die verder werkt aan bekendheid met diverse plannen voor de komende tijd.

www.instagram.com/jongwcl_winterswijk                                                  www.facebook.com/JongWCL

Bekijk andere artikelen

arrow_upward